• Client: Legoland Deutschland
  • Product: Cash Service Center – Enterprise
  • Kontakt: Bernd Gertsmann

Herausforderungen:

Legoland ist einer der beliebtesten Familien-Freizeitparks in Deutschland. Seit der Eröffnung im Jahr 2002, ist der Park stetig vergrößert worden. Die Anzahl der Mitarbeiter steigt in der Hochsaison auf 500 an, um die Besucherzahlen bewältigen zu können. Zusätzlich wurde in 2010 ein vom Park unabhängiges Ferien-Resort eröffnet. Die Öffnungszeiten der Hotels und Restaurants stellten zusätzlich logistische Herausforderungen an die Bargeldver- und entsorgung durch das zentrale Cash Office. Allein die tägliche Vorbereitung der Bargeld-Bestände für die vielen Kassen war eine zeitaufwändige Aufgabe. Die Abrechnung aller Kassierer führte die Mitarbeiter im zentralen Cash Office an die Grenze der Belastbarkeit. Gleichzeitig müssen ständig neue Anforderungen der Revision, hinsichtlich Bestandsführung, Nachweispflicht und Manipulationssicherheit erfüllt werden.

Alle Prozesse der Bargeldverarbeitung sollten automatisiert und vereinfacht werden, so dass ein Echtzeit-Abgleich jederzeit möglich ist.

Ergebnis:

In addition to the time consuming, and costly, issues of reconciliation and floats being addressed, Legoland have also benefited from the following:

Enhanced staff experience

The new system is incredibly easy to use, especially compared to the process employees used to have to go through! End-of-day reconciliation is now automated, and there is visibility in real time, of the status of cash inventory. All of this adds to overall staff satisfaction levels, as does the fact that employees can now clock in and out without
a manager being present.

Greater business intelligence

POS & ERP platforms now have one system to help balance & reconcile. Managers have real time, actionable data on what’s going on at every point throughout the park. They can monitor, and address issues before they become a problem.

Improved security

Because the entire process is more closely audited now, if an error does arise, it’s a lot easier to track down the source. There’s also less margin for error, and less opportunity for loss.

Increased productivity and cost savings
All of the above, of course, significantly reduces the amount of time employees have to spend on administrative tasks, allowing them to focus on revenue generating activities. Cost savings, needless to say, are also a flow on effect of the increased efficiency of the system.